21 September 2008

Majlis Berbuka Puasa Batch 38

a'kum...
gathering bukak posa yang diwar-warkan sejak sebelum 16 sept berjalan seperti yang dirancang walaupun dalam situasi politik dan ekonomi yang tidak menentu di negara kita. sebanyak 23 MP dari pelbagai kawasan jajahan telah hadir menyatakan sokongan masing-masing termasuk seorang dari parti bebas iaitu awek gemoi.
walaupun mengikut list yang dikemukakan oleh YB redza sebelum ini, seramai 18 orang sahaja yang confirm, namun jumlah sebenar yang hadir ialah 23 orang. syabas diucapkan kepada organizer!
gathering bukak posa ini adalah dianggap sebagai pre-gathering kerana mesyuarat tergempar Majlis Tertinggi turut diadakan selepas berbuka puasa sambil menghisap rokok dan makan aiskrim. Majlis Tertinggi dan penyokong tegar memutuskan bahawa gathering sempena 10 tahun diadakan pada hujung tahun ini ataupun awal tahun bertempat di tempat yang 1) ada pantai 2) boleh BBQ 3) ada paintball 4) overnight 1 malam shj. detail akan dibentangkan oleh saudara pengerusi iaitu YB redza dalam sidang media dalam masa yang terdekat.
Poll berkenaan tarikh dan tempat juga bakal diadakan dalam mailing list ini sebagai syarat demokrasi untuk negara yang tidak pernah miss pilihanraya setiap 5 tahun.
selepas mesyuarat MT, telah diadakan pula aktiviti futsal di sports planet ampang. kali ini pihak yang terbabit dalam insiden lepas nampaknya telah mengambil pengajaran (you know who) tidak berani lagi berkeras membuat rules bukan-bukan kerana bimbang insiden berulang. pada mulanya memang terdapat ura-ura main out dan 5 orang satu team, tetapi berjaya dibantah oleh pihak pembangkang secara aman. akhirnya, tak main out dan main 6 orang pun boleh kalau nak, takde sapa nak marah pun.
sekian laporan. kepada yang mengambil gambar (terutamanya bapak), harap boleh upload di page mailing list supaya boleh dikongsi bersama.
yang menjalankan tugas,

Tiada ulasan: