30 Jun 2008

Jika Anda Orang Seremban, Jangan Baca Pos Ini

Kenapa tajuk pos aku kali ini begitu? Aku nak meluahkan apa yang aku lalui setelah 6 bulan aku di tempat Negeri Sembilan. Di Seremban ada beberapa hypermarket yang biasa aku pergi untuk mendapatkan barangan harian, terutamanya Gi*nt Senawang dan juga Te*sco Seremban 2. Apa yang menyakitkan hati aku ialah tabiat sebahagian besar pengunjung-pengunjung ke hypermarket tersebut untuk meninggalkan troli yang sudah digunakan merata-rata tempat di kawasan parking. Aku rasa perkara ini semakin berleluasa disebabkan oleh penggunaan troli ini adalah percuma. Dahulu untuk menggunakan troli ini perlu menggunakan syiling RM1 untuk membuka kuncinya dan syiling itu akan dipulangkan setelah meletakkan troli tersebut di tempat yang sepatutnya.

Masalah ini tidak berlaku di Carrefour Batu Pahat kerana troli di sana menggunakan sistem kunci. Kalau aku tauke hypermarket di Senawang & Seremban 2 tu, dah lama aku letakkan signboard berikut :


"SAYA BODOH KERANA TIDAK MELETAKKAN TROLI DI TEMPAT YANG SEPATUTNYA"


Anda setuju?

p/s : kalau anda orang Seremban/pengunjung hypermarket yang dinyatakan di atas yang meletakkan troli di tempat yang sepatutnya selepas menggunakannya, anda tak sepatutnya marah dengan pos ini malahan bersetuju dengan pendapat aku. Kalau anda tak bersetuju, apa boleh aku buat?

Tiada ulasan: