03 November 2007

STAR OBW '07 (26 - 28 Oktober 2007)

OBW (Old Boy's Weekend) adalah satu acara tahunan yang dijalankan oleh STAROBA setiap tahun. Objektif utama OBW ialah untuk mengumpulkan bekas-bekas pelajar STAR dari semua batch untuk beramah mesra antara batch, sesama batch dan juga bekas-bekas guru. OBW kali ini agak grand sempena sambutan ulang tahun STAR yang ke 50. Penyertaan agak ramai (mungkin lebih dari 3000 jika berdasarkan pendaftaran nombor bertuah). Ini tidak termasuk OB yang datang tapi tak register.

Dari segi fizikal, OBW kali ni memang grand. Mengikut kata Boy, yang ada pun benda mengarut macam paintball dan baling-baling tin macam kat funfair. Gerai-gerai makan 24 jam turut disediakan. Makan malam perdana diadakan di atas padang. Tidak seperti dahulu yang menyediakan banyak gerai-gerai makanan semasa grand dinner, kali ini makanan dihidangkan di atas meja. Ada 20 khemah besar, dimana setiap khemah boleh memuatkan 12 meja. Setiap meja pula boleh memuatkan 10 orang. Korang kira la ye.

Perlawanan OB vs STAR, ragbi je yang rasmi. basketball pun ada gak, tapi tak rasmi la. Ragbi, OB kalah. Mungkin sebab rendang stok raya tak habis keluar lagi, sebab tu berat je badan. Hehehe...

Memang berbaloi pergi OBW kali ni sebab kemeriahan dan ke'grand'annya berbanding OBW yang lepas-lepas. Yang tak berbaloinya, registration fee RM150. Makanan standard dining hall je, dapat pun beg, botol air sukan, topi, kaca yang ada engrave STAR 50 tahun, paper weight dan picture-less name tag (ala-ala kad matrik). T-shirt, takde pun.

Pendaftaran pun kat 1 tempat je, balai hinggap. Kat situ lah pendaftaran untuk grand dinner, paintball, futsal. Memang kelam kabut.

Sebahagian cabutan bertuah diadakan masa grand dinner. Namun begitu, cabutan ditangguhkan selepas mesyuarat STAROBA untuk menghalang OB dari balik awal. Yang menjadi kemusykilan, cabutan untuk proton savvy yang diwar-warkan, tiada. Macam-macam alasan yang diberikan. Nasib baik aku tak masuk. Hehehe...

Aktiviti-aktiviti lain, jumpa cikgu faridah, gi rumah cikgu noraini, jumpa pak cheng, makan kat halimah bachik. Yang aku tak sempat buat, makan kat TKK, jalan-jalan ipoh, tawaf star, gi benteng.
Cikgu Noraini, favourite teacher Batch of 38

Cikgu Zainuddin, cikgu pengawas aku dulu

Tapi 1 berita yang agak menyedihkan, Sukun kena tahan wad sebab hypertension. BP dia tinggi, 191/144. Banyak la sebabnya, tak cukup tidur, fatigue some more. Jaga diri, jaga kesihatan korang. Cheers!

Pics OBW '07
  1. Pilot's
  2. Ard's

Tiada ulasan: